Úvod

Katarína Trnovská

Myšlienka naštartovať novú ucelenú sériovú výrobu slovenských hračiek, ktoré zaujmú svojím autentickým dizajnom, vznikla začiatkom roku 2013, kedy sme pod hlavičkou občianskeho združenia just plug_in, o.z. uviedli do života značku hravo. V pozícii kurátorov nás baví testovať potenciál rôznych kreatívnych prístupov. To je zároveň hlavný dôvod, prečo od začiatku spolupracujeme nie len s produktovými dizajnérmi, ale taktiež...

[ celý text ]

Tradícia jedného storočia

Katarína Trnovská

Pôvodná drevená hračka má na Slovensku svoju umeleckú tradíciu približne od roku 1890. Remeselníci špecializujúci sa na výrobu nábytku, kuchynského riadu a ostatného domáceho náradia zhotovovali zväčša pre svoje deti i jednoduché predmety na hranie, ktoré neskôr začali ponúkať na pravidelných jarmokoch, či príležitostných vianočných a veľkonočných trhoch. Rastúci dopyt spôsobil, že majster už nebol viac schopný pokryť výrobu sám...

[ celý text ]

Prvá kolekcia hravo

Viera Kleinová

Projekt hravo vnímam ako veľmi potrebnú iniciatívu – mohla by byť zmysluplným spojivom, ktoré dizajnérsky návrh posunie do prostredia výrobcov/predajcov. Ako spôsob presadenia kvalitného dizajnu by to spolu s následnou premyslenou komunikačnou a marketingovou stratégiou mohol byť jeden zo správnych spôsobov, ako domáci dizajn dostať do povedomia širokej verejnosti. Drevená hračka, historicky i kultúrne na Slovensku opodstatnená...

[ celý text ]
Drevená hračka, problém
dizajnu, výroby a trhu

Tibor Uhrín

Hračka používaná ako pomôcka a prostriedok detskej hry plní najrôznejšie funkcie. Stimuluje motoriku, pohybový, mentálny a citový rozvoj dieťaťa, ale zohráva aj dôležitú socializačnú funkciu. Môže byť aj prostriedkom na zníženie a odstránenie nežiaduceho nadmerného psychického napätia dieťaťa. Hračku nemusíme preto chápať iba ako prostriedok detskej hry. Významne slúži aj ako predmet, ktorý účinne napomáha rozvíjaniu osobnosti dieťaťa...

[ celý text ]
Túžime po ucelenej
domácej produkcii

Oliver Fodor

Často sa mi stáva, keď stretnem známeho či neznámeho človeka a bavíme sa o našom hračkárstve, že zaznie veta: „To vaše hračkárstvo, to je to s tými drevenými hračkami“. Musím ho vtedy opraviť, že vačšina našich produktov nie je drevených. Túto asociáciu vnímam ako akúsi nostalgiu, hlad po niečom, čo sa vytratilo. Myslím, že ľudia v sebe nosia túžbu po návrate k základným hodnotám, k prírode, k drevu...

[ celý text ]